Kumpulan Gambar Desain Interior Bahagian luar Rumah Sederhana Minimalis Modern Terbaru dan Rumah Idaman untuk Denah, Sketsa, Warna Cat, Model, Type, 1 Tingkat, 2 tingkat dan Tips Mengenai Rumah Minimalis.

Mengenal bahan kertas dinding untuk interior rumah minimalis



Kertas dinding boleh menjadi alternatif bagi anda yang sudah bosan dengan cat rumah yang itu-itu saja, dan memilih kertas dinding sebagai sebagai alternatif untuk menghiasi rumah anda.

interior rumah minimalis
reka bentuk interior rumah
Kertas dinding di zaman sekarang sudah menjadi trend bagi kalangan kaya, untuk menghiasi dinding mereka. Kertas dinding yang dijual pun berbeza-beza dan bermacam-macam, ada yang mempunyai corak, motif, dan juga warna yang boleh dipilih.
 
Selain ragam kertas dinding yang bermacam-macam, bahan kertas dinding pun sangatlah banyak sekali macamnya, nah kali ini kita ingin memberikan rujukan bagi anda, untuk memilih bahan yang sesuai untuk rumah anda.


interior rumah minimalis


interior rumah minimalis Terbaru


interior rumah minimalis 2015


interior rumah minimalis


interior rumah minimalis


interior rumah minimalis idaman
1. Bahan paper

Bahan yang satu ini terdedah koyak, kerana bahan ini dibuat dari kertas biasa. Apalagi saat pemasangan, bahan ini terdedah kotor dan cepat rosak.


2. Heavy duty paper


Kertas ini mempunyai sifat yang kuat dan tebal, dibuat dari campuran serbuk kayu dan kapas.


3. Fiberglass weaves


Seperti namanya bahan ini diperbuat daripada bahan serat fiberglas yang ditenun yang dijadikan kertas dinding, sehingga bahan ini tahan api, tidak reput, atau berjamur, serta tahan lama.


4. Vinyl paper


Bahan ini adalah bahan yang sering digunakan. Kertas dinding jenis ini sesuai digunakan di ruang bersantai, bilik tidur, bilik mandi dan dapur.


5. Textile paper


Sesuai namanya bahan ini diperbuat daripada bahan textile atau kain. Bahan ini mempunyai kelebihan mempunyai banyak warna, motif serta tekture yang berbeza-beza.


6. Natural fibers


Bahan ini adalah bahan yang mesra alam sekitar, kerana dibuat dari serat alam. seperti, serat daun, buluh dan kelapa.


Itu beberapa bahan yang perlu anda siapkan sebelum menentukan bahan kertas dinding untuk interior rumah minimalis anda.

Mengenal bahan kertas dinding untuk interior rumah minimalis Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown