Kumpulan Gambar Desain Interior Bahagian luar Rumah Sederhana Minimalis Modern Terbaru dan Rumah Idaman untuk Denah, Sketsa, Warna Cat, Model, Type, 1 Tingkat, 2 tingkat dan Tips Mengenai Rumah Minimalis.

Motif Seramik yang Tepat untuk Mewujudkan Bilik Mandi yang Selesa

Bilik mandi adalah salah satu tempat yang paling peribadi di dalam rumah yang cukup memerlukan perhatian khusus.

Oleh kerana itu, bilik mandi perlu dibuat seberapa selesa yang mungkin. Salah satu cara untuk membuat sebuah reka bentuk bilik mandi yang selesa adalah dengan mempertimbangkan pemilihan motif keramik yang akan dilaksanakan pada bilik mandi tersebut.


Motif Seramik yang Tepat untuk Mewujudkan Bilik Mandi yang Selesa 

 Motif Seramik yang Tepat untuk Mewujudkan Bilik Mandi yang Selesa

Bila anda ingin membuat sebuah bilik mandi minimalis yang selesa dengan reka bentuk yang elegan maka anda perlu memberi perhatian kepada beberapa elemen berikut ini:
Sebuah bilik mandi, perlu direka dengan memberi perhatian kepada keselesaan dan keselamatan pengguna. Jadi, disyorkan untuk memilih jenis seramik untuk lantai bilik mandi yang permukaannya agak kasar agar lantai bilik mandi tidak terlalu licin.
Hal ini bertujuan untuk mencegah risiko jatuh  orang yang menggunakan bilik mandi tersebut.
Manakala jenis seramik yang permukaannya halus boleh digunakan untuk mencantikkan dinding bilik mandi sehingga kelihatan lebih menarik.Penggunaan keramik di dinding bilik mandi juga akan membuat bilik mandi anda tidak mudah kotor dan membosankan.
Untuk lebih meningkatkan rupa bilik mandi, maka sesuaikan warna keramik dengan reka bentuk rumah anda, contohnya seperti, reka bentuk rumah minimalis sangat sesuai menggunakan bilik mandi keramik tanpa motif dan hanya bermain pada warna.
Beberapa warna yang sesuai untuk reka bentuk bilik mandi berdesain minimalis adalah putih atau perpaduan abu-abu dan putih. Tapi, anda juga boleh memohon warna-warna natural seperti biru muda, hijau muda ataupun ungu muda agar bilik mandi anda kelihatan lebih terang.
Yang paling penting untuk diperhatikan adalah, jangan gunakan seramik yang terlalu banyak motif di sebuah bilik mandi bersaiz kecil, sebab akan membuat bilik mandi tersebut kelihatan lebih sempit dan sesak.
Pemilihan seramik bermotif untuk bilik mandi sangat dianjurkan untuk bilik mandi yang bersaiz besar sehingga bilik mandi tersebut tidak kelihatan membosankan serta kelihatan lebih elegan dan menawan.

Motif Seramik yang Tepat untuk Mewujudkan Bilik Mandi yang Selesa Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown