Kumpulan Gambar Desain Interior Bahagian luar Rumah Sederhana Minimalis Modern Terbaru dan Rumah Idaman untuk Denah, Sketsa, Warna Cat, Model, Type, 1 Tingkat, 2 tingkat dan Tips Mengenai Rumah Minimalis.

Tips Memilih hiasan yang Tepat untuk Bilik Berukuran Kecil

Bilik tidur bersaiz luas adalah idaman setiap orang dalam membina sebuah rumah impian. Dengan bilik tidur yang berukuran cukup luas membuat kita boleh meletakkan beberapa kemudahan peribadi seperti TV dan peti besar.


Tips Memilih hiasan yang Tepat untuk Bilik Berukuran Kecil
hiasan yang Tepat untuk Bilik Berukuran Kecil

Tetapi bagi mereka yang mempunyai bilik tidur kecil, ada beberapa tips untuk menetapkan reka bentuk bilik tidur kecil. Bilik tidur bersaiz kecil boleh dibuat seberapa selesa yang mungkin seperti layaknya bilik tidur yang luas Perkara pertama yang perlu diperhatikan adalah memilih tempat tidur yang sesuai dengan saiz bilik tidur.

Dalam rangka memberikan ruang yang cukup untuk meletakkan beberapa perabot yang lain, sebaiknya anda meletakkan tempat tidur di dekat dinding, dan sebaiknya anda menggunakan tempat tidur dengan tilam busa atau spring bed, sebab tilam jenis itu memudahkan anda untuk membersihkan dan merapikannya. Meja untuk tempat lampu boleh anda tempatkan tepat di samping tempat tidur.


Untuk kabinet, sebaiknya pilih peti yang mempunyai lebar kira-kira 40 cm sehingga tidak terlalu memakan banyak tempat.


Selain itu, sebaiknya anda memilih model almari yang penuh dengan cermin di bahagian pintunya sehingga dapat membantu untuk memberikan kesan yang lebih luas dalam bilik tersebut.


Sedangkan untuk pemilihan meja solek, sebaiknya anda memilih meja solek yang tidak terlalu besar saiznya. Meja solek juga menjadi perabot penting di dalam bilik, khusunya bagi perempuan. Sebaiknya anda meletakkan meja solek di samping peti, agar memudahkan anda ketika berpakaian.

Tips Memilih hiasan yang Tepat untuk Bilik Berukuran Kecil Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown