Kumpulan Gambar Desain Interior Bahagian luar Rumah Sederhana Minimalis Modern Terbaru dan Rumah Idaman untuk Denah, Sketsa, Warna Cat, Model, Type, 1 Tingkat, 2 tingkat dan Tips Mengenai Rumah Minimalis.

Tips Mewujudkan Taman Kecil Di Dalam Rumah

Taman kecil didalam rumah? Bagi orang awam mungkin hal tersebut terdengar aneh khususnya bagi mereka yang tidak biasa dengan dunia seni bina dan reka bentuk dalaman.
 
Namun, sebenarnya taman kecil di dalam rumah dapat dijadikan sebagai inspirasi baru di dunia yang penuh dengan pemodenan seperti saat ini, terutama bagi mereka yang tinggal di bandar dan rumahnya tidak mempunyai tanah kosong di luar rumah yang berukuran cukup luas.


Berikut ini ada beberapa tips yang boleh anda gunakan untuk mencipta taman kecil di tempat masing:


 Taman Kecil Di Dalam Rumah


 Taman Kecil Di Dalam Rumah

Pada konsep rumah minimalis anda boleh membuat taman dengan cara meletakkan pot tanaman berbaris di dekat bahagian belakang sofa atau sudut bilik.  

Tapi, anda perlu memberi perhatian kepada keperluan air pada tanaman dalam pot tersebut dan pastikan pot tanaman itu terbebas dari daun kering yang berjatuhan sehingga selalu kelihatan bersih.

Selain itu, anda juga boleh menetapkan pot tanaman di atas meja. Anda boleh memanfaatkan meja yang sudah lama tak terpakai sebagai alas untuk mewujudkan sebuah taman kecil di sudut bilik.


Anda juga boleh mencipta sebuah taman kecil di dalam bilik mandi, yaitu dengan cara meletakkan tanaman merambat di sekitar cermin bilik mandi.


Namun, tentu saja yang perlu anda perhatikan ketika ingin mewujudkan sebuah taman di dalam rumah, adalah ukuran pot dan tanaman-tanaman tersebut janganlah terlalu besar agar ruangan yang ada di dalam rumah tidak terlhat sesak.

Tips Mewujudkan Taman Kecil Di Dalam Rumah Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown