Kumpulan Gambar Desain Interior Bahagian luar Rumah Sederhana Minimalis Modern Terbaru dan Rumah Idaman untuk Denah, Sketsa, Warna Cat, Model, Type, 1 Tingkat, 2 tingkat dan Tips Mengenai Rumah Minimalis.

Tips Mereka bentuk Rumah 2 Lantai Bergaya Modern Minimalis

Seiring dengan berkembangnya zaman yang semakin maju, kini ada pelbagai model dan jenis rumah bergaya moden minimalis.  

Saat ini rumah tak hanya digunakan sebagai tempat berlindung dari panas dan hujan, melainkan juga berfungsi sebagai satu cara mengekspresikan diri seseorang.




Oleh kerana itu, kini banyak perumahan yang menawarkan pelbagai reka bentuk luaran dan dalaman rumah yang berbeza-beza.  

Bagi anda yang sedang mencari kediaman 2 tingkat dengan konsep moden minimalis, disini akan kami sajikan beberapa tips untuk mereka bentuk rumah 2 tingkat bergaya moden minimalis yang indah dan selesa sesuai dengan kehidupan bandar:

    
· Hal pertama yang harus diperhatikan tentu saja adalah luas tanah yang akan dibina. Luas tanah ini akan berkaitan erat dengan bilik apa sajakah yang boleh dibina dengan saiz tanah seperti itu.
· Tentukan bilangan bilik yang sesuai dengan ketersediaan lahan.


· Oleh kerana rumah yang akan bangun terdiri dari 2 lantai maka tentukanlah setiap bilik yang akan diletakkan pada tingkat pertama dan kedua, contohnya seperti pada tingkat pertama anda meletakkan ruang tamu, ruang keluarga, dapur, ruang makan dan sebuah bilik mandi, sedangkan pada tingkat dua anda menempatkan beberapa bilik tidur, bilik mandi dan sebuah balkoni


    
· Untuk sektor luaran, usahakan untuk memilih warna cat tembok yang tenang dan neutral seperti putih, abu-abu atau kuning air. Dan elakkan hiasan yang berlebihan, sebab hal itu akan menghilangkan kesan minimalis yang elegan dan moden.

Tips Mereka bentuk Rumah 2 Lantai Bergaya Modern Minimalis Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown